poznaj

Południowa Francja w Aix-en-Provence

Nasza drużyna

Co robimy?

Szczep ZHP Południowa Francja w Aix-en-Provence to jedna z propozycji Stowarzyszenia Polonica (od stycznia 2007). Działamy  w ramach w ramach ZHP poza granicami kraju (www.zhppgk.org ).

W ciągu roku organizujemy biwaki, kiermasze oraz rajdy terenowe. Ponad to, bierzemy udział w uroczystościach i spotkaniach związanych z Polską.

Latem wybieramy się na obóz harcerski do Polski – spotkamy się z drużynami polskimi, poznajemy nowych przyjaciół, i zwiedzamy piękne okolice.

W ten sposób utrzymujemy kontakt z Polską, polskim harcerstwem i polską przyrodą.

Aktualności znajdziesz u nas na Facebooku

Członkowie drużyny

Nasz szczep zrzesza:
  • Zuchy i zuchenki – 6-10 lat,
  • Harcerki i harcerzy – 11-13 lat,
  • Wędrownicy -14-17 lat.

W naszym szczepie działają dwie gromady zuchowe, Czerwone Maki w Aix-en-Provence, i Lazurowe Sójki w Nicei, oraz drużyna harcerska „Ścieżka”.

Drużyna ta składa się z dwóch zastępów żeńskich i dwóch męskich, oraz mieszanego patrolu wędrowniczego.

Serdecznie zapraszamy na nasze spotkania dzieci powyżej 6 lat!

Powstanie drużyny harcerskiej

Biwak w Lamanon

24-25 kwietnia 2007 odbył się w Lamanon pierwszy biwak drużyny z Aix en Provence. Byli na nim :Olinka, Amandine, Amelka, Natalka, Daniel, Piotruś, Clément, Tomek, Ola, Iza, Asia, Aurelka i druhny Basia, Ewa i Magda i oczywiście nasz gospodarz  ksiedz Ryszard.

Spaliśmy w namiotach – Wilczki (zuchy chłopcy), Zielone Oliwki (zuchy dziewczynki) i Czarne Oliwki (harcerki).

W czasie biwaku zdobywalismy sprawność miłośnika przyrody prowansalskiej i zwiedzaliśmy okolicę Lamanon. Głównym celem było zapoznanie drużyny z życiem obozowym oraz przekazanie kilku wiadomości związanych  z prawem zucha i z prawem harcerskim.

Dojazd zorganizowany został przy pomocy rodziców, dziękujemy!

W pierwszy dzień, dzięki temu, ze patrole poszły na zwiad po mieście dowiedzieliśmy się, że Lamanon słynie z  trzystuletniego platana oraz z  grot prehistorycznych i ruin średniowiecznych w niedalekich niewysokich górach. Szlak wiodący do grot znajduje się tuż za kościołem. Po rozłożeniu namiotów w ogrodzie wybraliśmy się na długą wyprawę.

W powrotnej drodze zebraliśmy chrust na ognisko. Po kolacji usiedliśmy wszyscy wokół ognia i śpiewaliśmy, a takźe pląsaliśmy prawie do północy.

I przyszła noc i alarm nocny!   Patrole dziewcząt i chłopców doskonale sobie poradziły mimo ciemności i zmęczenia . Na końcu odbył się uroczysty apel z rozdaniem lilijek i chust . Brawa dla wszystkich. Ale do rana jeszcze daleko – trzeba stać na warcie!

Po pobudce, gimnastyce i pysznym śniadanku poszliśmy zobaczyć stary platan oraz zebrać zioła do naszych zielników. I znowu śpiewaliśmy piosenki : stare i nowe. Przebojami biwaku były Krajka i Santiano

Kontakt

Hm. Magdalena Borucka-Guilhou
Komendantka chorągwi harcerek we Francji
  • 06 60 90 39 62
  • harcerstwo@aixpolonica.net
Pwd. Amelia Guilhou
Drużynowa drużyny harcerskiej „Ścieżka”
  • marie-amelie.guilhou@laposte.net
Pwd. Isabella Guilhou
Drużynowa gromady zuchowej „Czerwone Maki”
  • isabella.guilhou@laposte.net
Pwd. Katarzyna Bohême
Drużynowa gromady zuchowej „Lazurowe Sójki”